Inari Piotr Ciechociński

Agnieszka Dąbrowska

 e-mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Zapraszamy

do wspólnej zabawy

Projekty edukacyjne

Według niemieckiego pedagoga Kurta Hahna, nauka musi się wiązać z przeżyciem osobistym i wynikającymi z niego emocjami.

Dzieci powinno się zachęcać do przeprowadzania doświadczeń, stawiania hipotez eksperymentowania, popełniania błędów i wyciągania z nich wniosków. W ten sposób zdobyta wiedza, a raczej osobiste doświadczenie jest w pełni zrozumiałe a nie tylko zapamiętane z przeczytanej książki.

To co uda się nam przeżyć pozostaje naszym doświadczeniem i wbudowane jest w naszą tożsamość.

Przyroda jest czynnikiem wywołującym lub przyśpieszającym naukę. Jest pomostem pomiędzy swobodną zabawą a formalną edukacją.

Podczas warsztatów dzieci mogą zdobyć nową wiedzę albo utrwalać wiedzę przedstawioną w szkole/przedszkolu. Ważne jest aby każde doświadczenie nie było pozostawione bez refleksji, ponieważ wtedy staje się jedynie sposobem spędzania wolnego czasu a nie nauką.

Sprawdź

Ciekawe Dzieciaki

Cel warsztatów: Rozwijanie zainteresowań dzieci oraz poszerzanie wiedzy o otaczającej je przyrodzie, nauka obserwacji i wyciągania wniosków. Stawianie pierwszych kroków w pracach zespołowych, rozwijanie kompetencji społecznych. Budowanie pewności siebie.

Zobacz artykuły...

Ptaki w ogrodzie

Cel warsztatów: obserwacja przyrody i nauka wyciągania wniosków na podstawie własnych spostrzeżeń.

Zobacz artykuły...

Rośliny i zwierzęta

Cel warsztatów: zaobserwowanie współzależności pomiędzy różnymi gatunkami roślin i zwierząt oraz nauczenie się obcowania z otaczającą przyrodą; czerpanie radości z obserwacji przyrody oraz dzielenia się swoimi spostrzeżeniami z innymi uczestnikami poprzez interaktywny portal internetowy.

Zobacz artykuły...

Zajęcia zostały przygotowane specjalnie dla grupy II „Wróbelków” z przedszkola "Leśna Polanka" nr 97 przy ulicy Twardowskiej 23 w Warszawie.

Poprzez zabawy ruchowe i wymianę doświadczeń, dzieci poznały cechy wspólne dla wszystkich owadów oraz zrozumiały co to znaczy oddychać przez tchawki.

Dzieci poznały różnorodność owadów oglądając gabloty z owadami pochodzącymi z różnych zakątków świata. Zaobserwowały jak różne gatunki przystosowały się do środowiska, w którym żyją. Poznały znaczenie owadów w przyrodzie. Na podstawie zdjęć z mikroskopu skaningowego zobaczyły jak owady przenoszą pyłek kwiatowy. Na koniec zajęć każde dziecko zaprojektowało i zbudowało z przygotowanych materiałów własny domek dla owadów zapylających.

Dzieci omówiły przeprowadzony eksperyment, oglądały, dotykały, oceniały. Wyciągając wnioski z eksperymentu omówiliśmy świat roślin i funkcje liścia. Dociekaliśmy czy rośliny są organizmami żywymi, czy się poruszają, czują? Doszliśmy do pytania dlaczego drzewa gubią liście na zimę. Następnie na dworze dzieci podzielone na drużyny wspólnie rozwiązywały zagadki oraz wykonały postawione przed nimi zadania.

Dzieci poznały poprzez zabawę różne gatunki ptaków zimujących w Polsce. Dokładnie omówiliśmy jak wyglądają, jakie mają zwyczaje i czym się żywią. Następnie oglądaliśmy owoce i nasiona roślin i dyskutowaliśmy, które gatunki ptaków mogą się nimi żywić. Na koniec zajęć każde dziecko wymieszało specjalną mieszankę ziaren SM2 z tłuszczem i napełniło nią pojemniczki do zawieszenia na dworze. Życzymy smacznego ptaszkom.

Jesteś tutaj: Strona główna Polna Edukacja Projekty edukacyjne

Ta strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.Czytaj wiecej o plikach cookie i naszej polityce prywatności. Zamknij